GeForce GTX 480 uusintakatsaus: 3-Way SLI, 3D Vision, ja melu

Artikkelin kirjoittaja: Panu Roivas | 0 kommenttia

Missä olet, Fermi?




Ennen kuin sukellamme syvälle testaukseen, aloitan sillä mikä yhä puuttuu yli kuukausi GeForce GTX 480 julkaisusta ja yli kaksi viikkoa sen jälkeen kun korttien piti olla saatavilla kymmennien tuhansien kappaleiden voimalla: runsas saatavuus. En tarkkaile sähköpostimuistutuksilla sitä milloin verkkokaupat saavat korttilähetyksiä, mutta tarkistan newegg.com ja zipzoomfly.com -sivustot melkein joka päivä. Voit kutsua sitä pahaksi tavaksi joka muodostui kun AMD taisteli sen oman Radeon HD 4770, ja myöhemmin Radeon HD 5870 saatavuuden kanssa.

Toisella näistä kahdesta sivustosta GeForce GTX 480 bongaaminen on yhtä helppoa kuin löytää isojalka ja Chupacabra kädenväännössä—mutta se ei ole yllättävää sillä ne menevät kaupaksi 50-100 dollarin ylihintaan.

Missä siis nämä kymmenen tuhannet kortit ovat? Vaikea sanoa. Yksi valmistajista kertoi lähettäneensä matkaan muutama sataa kappaletta julkaisuaikaan. Toinen kertoi iloisesti lähettäneensä taas toisen "80 tai 90" kappaleen lähetyksen.

Käytännössä siis innokkailla harrastajilla on vain kaksi mahdollisuutta saada käsiinsä GF100-kortti: Toivo parasta valitsemalla halvempi kortti lähempänä MSRP-hintaa tai maksa enemmän saadaksesi tuotteen aikaisemmin. Pidä tämä mielessä kun tarina edistyy—arvolaskelmamme perustuvat halvimpiin hintoihin joita löydämme korteille Neweggistä.



3D Vision Surround ja odotus
Yksi Nvidian vahvimmista eduista taistelussa AMDn Radeon HD 5800 -sarjaa vastaan on GeForce 3D Vision. Eyefinityn herättäessä niin paljon positiivista huomiota Nvidia keksi GeForce 3D Vision Surroundin tavaksi tarjota stereoskooppista pelaamista kahdella näytönohjaimella
Houkutus niille jotka ovat jo nähneet 3D Vision yhdellä 120 Hz paneelilla on vielä immersiivisempi elämys (olettaen että sinulla on varaa pariin näytönohjaimeen, kolmeen monitoriin ja 3D Vision Kittiin).

Kommentoi artikkelia