GeForce GTX 480 uusintakatsaus: 3-Way SLI, 3D Vision, ja melu

Artikkelin kirjoittaja: Panu Roivas | 0 kommenttia

Testitulokset: Metro 2033







Muistellen taas alkuperäistä GeForce GTX 480-artikkelia, Metro 2033 osoittautui todelliseksi tehosyöpöksi. AMDn ja Nvidian ajuripäivityksistä huolimatta se iskee suorituskykylukema DirectX 11 (erityisesti DirectCompute-pohjaisista) optimoinneista huolimatta.

1680x1050-resoluutiolla näemme jo lähestulkoon pelikelvottomia tuloksia yhdellä 5870 ja GTX 480 korteilla. Lisäämällä toinen kortti auttaa molemmissa tapauksissa, kun taas kolmannen kortin lisääminen ei hyödytä juuri mitään.

1920x1200 iskee vielä kovempaa, ja toisen kortin lisääminen kummassakin tapauksessa tuo huomattavaa suorituskykylisää. Kolmas kortti ei taaskaan hyödytä GTX 480 -kokoonpanossa. Merkittävää on myös kuinka AMDn suorituskyky romahtaa MSAA päällä.

Edes GTX 480 ei ole immuuni tämän pelin äärimmäiselle rasitukselle 2560x1600 resoluutiolla AA päällä. Näyttää siltä, että tämä asetus jää saavuttamattomaksi vielä joksikin aikaa. Vaikka Radeon HD 5870:t tukehtuvat jo AAA:ta käytettäessä, kaksi ja kolme GTX 480 pystyvät sentään tarjoamaan kohtalaista suorituskykyä.

Kommentoi artikkelia