GeForce GTX 480 uusintakatsaus: 3-Way SLI, 3D Vision, ja melu
Artikkelin kirjoittaja: Panu Roivas | 0 kommenttia
SLI suorituskyky ja skaalaus
![](https://cdn77b.hardware.fi/storage/pictures/geforce-gtx-480-uusintakatsaus-28.png)
Tässä kohtaa alkaa tulla kuumat paikat. Yläpuolen kaavio näyttää GeForce GTX 480 suorituskyvyn yhden, kahden ja kolmen kortin kokoonpanoissa 2560x1600 resoluutiolla kuudessa testatussa pelissä 4xAA päällä.
![](https://cdn77b.hardware.fi/storage/pictures/geforce-gtx-480-uusintakatsaus-29.png)
Nuo tulokset kääntyvät yllä oleviksi skaalausprosenteiksi (Metro 2033 ylittää kaavion koska pohjatulos on niin matala; samasta syystä sen yli 200% skaalaus SLI:ssä on merkityksetön).
Huonoimmillaankin SLI lisää suorituskykyä 71% (Just Cause 2). Parhaimmillaan se antaa 89% lisäsuorituskykyä (S.T.A.L.K.E.R.). Kolme muuta peliä jäävät näiden vaikuttavan tasaisten tulosten väliin. SLI osoittautuu hyvin tehokkaaksi tavaksi lisätä suorituskykyä pelikoneessa.
Kaikissa kuudessa pelissä 3-way SLI toimii, mutta se ei ole kovin hyödyllinen. Kolmannesta kortista voi saada nopeusetua; en vain usko että nopeusetu oikeuttaa kolmannen kortin hinnan.
Kommentoi artikkelia
Kirjaudu sisään