Testissä Nvidia GeForce GTX 780: Titan sai uuden pikkuveljen

Artikkelin kirjoittaja: Chris Angelini Artikkelin suomentaja: Teemu Laitila

OpenGL: 2D- ja 3D-suorituskyky


Synteettiset testit

Uniginen Heaven- ja Sanctuary-testit antavat osviittaa siitä, miten ohjaimet suoriutuvat nykypelien vaatimista tekniikoista OpenGL-tilassa. Koska minkään ohjaimen ajurit eivät sisällä optimointeja OpenGL-tekniikalle, voisi jopa väittää, että testit ovat tasapuolisempia kuin loppuun asti hiotuilla DirectX-versioilla.





Maya 2013

Jos et jostain syystä halua käyttää DirectX 11 -kiihdytettyä Viewport 2.0 -tekniikkaa, Maya tarjoaa myös OpenGL-tuen. Suorituskykyä mittaamaan valitut testit paljastavat, että Nvidian kortit suoriutuvat tehtävästä hyvin samankaltaisin tuloksin, sillä kuluttajakäyttöön suunnattujen korttien ajureissa ei ole tarvittavia optimointeja.



SolidWorks

Koska sovelluksen uudemmat versiot tukevat suorituskykytestausta vain ammattikäyttöön suunnatuilla korteilla ja validoiduilla ajureilla, käytämme testissä vanhempaa versiosta, joka löytyy SPECviewperf11-testipaketista.



EnSight

Sama pätee EnSightin kanssa, joten käytämme vanhempaa versiota.



Kahta synteettistä testiä lukuun ottamatta Nvidian GeForce GTX 780 ei juuri erotu GTX 680:stä kumpaankaan suuntaan merkittävällä tavalla. Kuten odottaa saattaa, se sijoittuu kuitenkin yleensä hieman Titanin jälkeen.

Kommentoi artikkelia