Testissä Crysis 3: Suorituskyky mitattuna 16 eri näytönohjaimella

Artikkelin kirjoittaja: Don Woligroski Artikkelin suomentaja: Teemu Laitila | 1 kommentti

Testit parhailla yksityiskohdilla



Jätämme väliin Medium-tason yksityiskohdat ja siirrymme suoraan High-tason grafiikoihin. Yksityiskohtien määrän kasvattamisen lisäksi otamme käyttöön Lens Flare -efektin, Motion Blur asetetaan Low-tasolle, AF-asetus 8x-tasolle ja SMAA 2x-tasolle.



Kun resoluutio on 1680x1050, Radeon HD 7770 ei jaksa pyörittää peliä pelattaville nopeuksilla ja GeForce GTX 650 Ti yltää hädin tuskin 30 FPS tasolle. Loput kortit selviytyvät urakasta paremmin ja ne ylittävät vaaditun 30 FPS vähimmäistason kohtalaisesti.

Jostain syystä Radeon HD 7950 Boost-ominaisuudella pitää nopeutta yllä paremmin kuin muut eikä sen miniminopeus tipahda yhtä voimakkaasti.



Nopeuden tarkastelu ajan suhteen antaa tarkemman kuvan ohjainten suorituskyvystä. Jopa GeForce GTX 650 Ti pysyttelee suuren osan ajasta yli 30 FPS tasolla.



Peräkkäisten ruutujen renderöintinopeuden vaihtelu pysyy maltillisena kautta linjan. Mielenkiintoista kyllä GeForce GTX 670:n tuloksissa näkyy enemmän vaihtelua kuin muilla korteilla.



Resoluution nostamisella on yllättävän pieni vaikutus suorituskykyyn. GeForce GTX 650 Ti tipahtaa hieman alle 30 FPS tason, mutta muut kortit tarjoavat edelleen pelattavia nopeuksia.



Tämäkin taulukko paljastaa vain mystisen pullonkaulan, joka tiputtaa kaikkien korttien päivitysnopeuden noin 33 FPS tasolle.



Isommallakin resoluutiolla vaihtelut renderöintinopeudessa pysyttelevät alle 20 millisekunnissa.

kommentti 1

hannibal_pjv

Jaha... Onkin aika siirtyä seuraavaan viivaleveyteen valmistuspuolella ja seuraavan sukupolven näytönohjaimiin :-)
Ehka ensi vuoden härpäkkeet pyörittävät auttavasti tätä resurssisyöppöä.

Kommentoi artikkelia