Nvidia 3D Vision Surround: Onko tämä pelaamisen tulevaisuus?

Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila

3D Vision Surround suorituskykymittaukset


Tässä testissä tulet näkemään vähemmän mittauksia, kun normaalisti näytönohjaintestissä. Enimmäkseen se johtuu 3D Vision Surroundin yhteensopivuusongelmista. 3D Mark Vantage, Crysis ja Alien vs. Predator sekä DiRT 2 kuuluvat kaikki normaaliin testiarsenaaliin, mutta koska niiden renderöinnissä on ongelmia, ei niitä kuitenkaan pelata 3D-versiona. Pienenä lohdutuksena niitä voi sentään pelata 2D Surroundin kera.

Näyttääkseen mihin 3D Surround Vision oikein pystyykään (ja näyttääkseen miten hiljaa kaksi GeForce GTX 480:tä voi toimia, väite joka vahvistettiin oikeaksi GeForce GTX 480 lisäkatsauksessa), Nividia toimitti minulle Digital Stormin rakentaman tyylikkään koneen. Se sisältää 3,8 GHz:n kellotetun Core i7-960 -prosessorin, joka jättää mukavasti tilaa graafiselle suorituskyvylle. Rave RV02-pohjainen Digital Stormin kustomoima kotelo on sopiva tehokkaille näytönohjaimille, sillä se puhaltaa kuuman ilman ulos yläpäästä.



On hyvä ottaa huomioon, että Eyefinity 6 -testitulokset eivät viittaa kuuden näytön järjestelmään, vaan kahden Radeon HD 5870 2GB -kortin pyörittämään kolmen näytön kokoonpanoon. Näytöt ovat samoja, joita käytettiin Nvidian Surround (2D) -testeissä.

Testilaitteisto
Prosessorir
Intel Core i7-960 (Bloomfield) 3.20 GHz, 4.8 GT/s, 8MB L3 Cache, virransäästö päällä. Turbo Boost käytössä
Emolevy
EVGA X58 FTW3 (LGA 1366) X58/ICH10
Muisti
6GB Tech NPS DDR3-1600 (3 x 2GB) @ DDR3-1600
Kiintolevy
Corsair CMFSSD-128GBG1D 128GB SATA 3 Gb/s SSD

Seagate Barracuda 7200.11 1.5TB SATA 3 Gb/s kiintolevy
Näytönohjaimet 2 x EVGA GeForce GTX 480 1.5GB

2 x Radeon HD 5870 2GB Eyefinity 6
Virtalähde
Tech NPS 1,000W Power Supply
Järjestelmän ohjelmistot ja ajurit
Käyttöjärjestelmä
Microsoft Windows 7 Ultimate x64
DirectX
DirectX 11
Alustan ajurit
Intel INF Chipset Update Utility 9.1.1.1019
Näytönohjaimen ajurit
Nvidia GeForce 258.69

AMD Catalyst 10.6


Games
Just Cause 2
3D: Kaikki asetukset täysillä. 2D:Kaikki asetukset täysillä. Desert Sunrise -testi, 4800x900 / 5760x1080
Call of Duty: Modern Warfare 2
3D: Kaikki asetukset täysillä, Depth of Field ei päällä, AA pois päältä. 2D: Kaikki asetukset täysillä, Depth of Field: päällä, 4xAA. Second Sun, 45 sekunnin osio, FRAPS, 4800x900 / 5760x1080
DiRT 2
3D: Ei yhteensopiva. 2D: High -asetukset. Steam versio, Oma testi-skripti, DX11 Rendering, 4800x900 / 5760x1080
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
3D: Static Lighting, Extreme-asetukset. 2D: DirectX 11 Lighting, Extreme-asetukset, SSAO: oletusarvo. , Sisäänrakennettu testi, 4800x900 / 5760x1080
Battlefield: Bad Company 2
3D: Kaikki asetukset täysillä. 2D: Kaikki asetukset täysillä. Alkuanimaatio, 145 sekunnin pätkä, FRAPS, 4800x900 / 5760x1080
Far Cry 2
3D: DirectX 9, Bloom ei päällä, Post FX: low, Shadows: medium. 2D: DirectX 10, Ultra High -asetukset. Sisäänrakennettu testi, Ranch Medium, 4800x900 / 5760x1080

Kommentoi artikkelia