Nvidia 3D Vision Surround: Onko tämä pelaamisen tulevaisuus?

Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila

Testitulokset: Surround 2D



Nvidian 2D Surround on erittäin hyvä vaihtoehto peleille, jotka renderöityvät väärin 3D versiona. S.T.A.L.K.E.R. pelissäkään ei tarvitse siirtyä staattiseen valaistukseen, vaan DirectX 11 -valaistuksen voi säätää täysille sekä ottaa käyttöön SSAO:n maksimaalisen kuvanlaadun saavutamiseksi 2D-tilassa. Saman voi tietysti tehdä AMD:n Radeon HD 5870 -korteilla.

Suorituskyvyissä ei ole suuria eroja, mutta SLI GeForcet vievät silti voiton 4800x900 ja 5760x1080 tarkkuukksilla.



3D Vision Surroundia käytettäessä Nvidia suosittelee laskemaan Far Cry 2:n grafiikka-asetuksia muutamilta osin, mikä on harmillista. 2D-tilassa kaikki herkut saa kuitenkin käyttöön (Bloom on päällä, Post FX korkeimmalla ja DirectX 10:n ominaisuudet käytössä).

SLI GeForcet vievät taas voiton AMD:n CrossFire-kokoonpanolta, mutta molemmat suoriutuvat erittäin hyvin.



3D ei ollut edes mahdollista DiRT 2:n tapauksessa, joten Surround-tila on ainut mahdollisuus päästä nauttimaan pelistä kolmella näytöllä kahden GeForce GTX 480:n voimin. Suorituskyky on tasaisen vahvaa verrattuna AMD Radeon HD 5870 kortteihin kaikki asetukset täysillä.



3D-tilassa toimiakseen Call of Duty vaati muutamia säätöjä grafiikan osalta. 2D tilassa Depth of Field voidaan kuitenkin laittaa päälle ja ottaa käyttöön 4xAA. Tulokset ovat melko tasaisia Nvidian viedessä taas voiton pienellä erolla.

Kommentoi artikkelia