Kuvissa: PC-roolipelien historia

Artikkelin kirjoittaja: Panu Roivas | 6 kommenttia

Ultima Underworld: The Stygian Abyss





Vuosi: 1992
Julkaisija: Origin Systems (kehittäjä Blue Sky Productions)
Alusta: MS-DOS

Ultima Underworld oli ensimmäinen tietokoneroolipeli, jossa pelaaja pystyi liikkumaan vapaasti, eikä vain kuutiosta toiseen hyppien. Ultima VII:n tuodessa syvyyttä pelikokemukseen maailmansa takia, mutta Ultima Underworld teki saman grafiikkansa ansiosta. Oikeasti sulava liikkuminen oli todella vakuuttava kokemus. Tarinan osalta peli ei ollut osa Ultima-sarjaa, vaan se oli erillinen seikkailu, vaikka pelihahmo oli sama "Avatar", ja pelimaailmakin oli sama. Sille julkaistiin jatko-osa Ultima Underworld II julkaistiin 1993.

kommenttia 6

blizzu

Artikkeli(t) oli hyviä, mutta kiinnostaisi tietää, miksi pitää 17 kertaa ladata sivu, jotta voi nähdä 17 kuvaa... Miksei voi pistää samalle sivulle kaikkia kuvia? Haluaako Afterdawn Oy enemmän sivulatauksia, vai mikä näin absurdissa meiningissä on takana?

JoniS

Originally posted by blizzu:
Artikkeli(t) oli hyviä, mutta kiinnostaisi tietää, miksi pitää 17 kertaa ladata sivu, jotta voi nähdä 17 kuvaa... Miksei voi pistää samalle sivulle kaikkia kuvia? Haluaako Afterdawn Oy enemmän sivulatauksia, vai mikä näin absurdissa meiningissä on takana?

niitä on ehkä mukavampi ladata yksik errallaan 1mb mokkulalla :P

Ranvier

Originally posted by munkki666:
Originally posted by blizzu:
Artikkeli(t) oli hyviä, mutta kiinnostaisi tietää, miksi pitää 17 kertaa ladata sivu, jotta voi nähdä 17 kuvaa... Miksei voi pistää samalle sivulle kaikkia kuvia? Haluaako Afterdawn Oy enemmän sivulatauksia, vai mikä näin absurdissa meiningissä on takana?

niitä on ehkä mukavampi ladata yksik errallaan 1mb mokkulalla :P
Ei kai kellään oo enää nykypäivänä 1mb mokkula..?

pelce

Olen kyllä samaa mieltä @1:n kanssa. Tämän jakaminen 17 eri sivulle ymmärtäisi, jos jokaisella sivulla olisi useita kuvia ja paljon enemmän tekstiä. Nyt jakamisessa useammalle sivulle ei oikein ole mitään järkeä (koskee myös aikaisempia vastaavia artikkeleita).

Kiva oli tätäkin lukea, mutta "lataa kaikki sivut kerralla" olisi meille muille ei mobiililaitteilla/1mb-yhteyksillä artikkeleita lukeville paljon mukavempi vaihtoehto.

Eriol

Otetaan huomioon seuraavassa kuvakatsauksessa. Hardware.fi ulkoasu tulee päivittymään jossain vaiheessa, katsotaan voidaanko asialle tehdä samalla jotain. Jenkkipuolellahan on käytössä galleria, jota täällä ei ole, joten tässä mentiin sillä mitä on.

Lumikki

Mitä tähän sanoisi, monia noista on tullut joskus pelailtua. Sitten RPG siirtyi pitkälti internetiin, joka alussa oli ihan mieleenkiintoista. Nyt se on mennyt rahastamiseksi. Eli enään ei ole tarkoitus että kuluttaja saisi mieleenkiintoisen pelin, vaan että miten sillä pystytään rahastamaan mahdollisimman pitkään. Jokainen "RPG online" kopioi samat ominaisuudet toisistaan, jonka takia ne kaikki alkaa muistuttaa toisiaan. Sosiallinen juttelu ja virtuaali esineiden kerääminen on niissä nykyään tärkeämpää kuin itse pelaaminen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7. toukokuuta, 2012 @ 6:55

Kommentoi artikkelia