WiGig ja VESA kehittämään yhdessä langatonta DisplayPortia

Kirjoittaja Teemu Laitila,

WiGig ja VESA kehittämään yhdessä langatonta DisplayPortia
Monista alan suurimmista yrityksistä koostuva WiGig ja videostandardeista vastaava VESA ovat ryhtyneet yhteistyöhön langattoman DisplayPort-liitännän kehittämiseksi, kertoo DailyTech. Markkinoilla on jo muutamia HD-kuvan langattomaan siirtoon tarkoitettuja patentoituja tekniikoita, mutta nyt tavoitteena on kehittää avoin kaikkien laitteiden kanssa yhteensopiva standardi.

DisplayPortin langattomaan versioon on tarkoitus yhdistää langallisen DisplayPortin uusimmasta versiosta löytyvät kaksisuuntainen tiedonsiirto ja pakettidataan pohjautuva arkkitehtuuri sekä useiden gigabittien kaistanleveys. Tekniikka haluttaisiin käyttöön niin televisioissa, tietokoneen näytöissä kuin mobiililaitteissakin.

Työn edistymisestä tai valmistumistavoitteesa ei kerrottu tarkemmin.

Hardware.fi päivän diilit sähköpostiisi!

Tilaa ilmainen uutiskirjeemme ja saat aina tiedon, kun löydämme jonkin huikean tarjouksen nettiä selatessamme:

Kommentoi uutista

Uusimmat viestit keskustelualueillamme

Keskustelu Viestejä Keskustelualue
Photoshop ei tallenna 7 Ajuri- ja softaongelmat
Yleistä keskustelua asian vierestä 488 Vapaata keskustelua
Biisiketju 6009 Vapaata keskustelua
Tekoäly - Yleistä keskustelua tekoälystä 148 Vapaata keskustelua
Perseilyketju. 2357 Vapaata keskustelua
Koneen päivitys mielessä. 7 Uutta tietokonetta ostamassa
Koneen päivitystä 7 Uutta tietokonetta ostamassa
Thunderbird sähköposti ja sen ongelmat 2 Ajuri- ja softaongelmat
Elisa kaapeliverkko & MTV kanavat & Muitakin kanavia. 1 Vapaata keskustelua
Järjestelmä ja ilmoitukset 8 Windows -ongelmat
Näytä lisää viestejä