EA: seuraavan sukupolven konsolit paljastetaan ensi vuonna

Kirjoittaja Panu Roivas, | Kommentteja (14)

EA: seuraavan sukupolven konsolit paljastetaan ensi vuonna
Electronics Artsin toimitusjohtaja John Riccitiello uskoo, että PS4 ja uusi Xbox tullaan ainakin julkistamaan ensi vuonna, ja mahdollisesti myyntiin asti vuoden lopulla.

Riccitiello ei halunnut kertoa asiasta tarkemmin, mutta EA:n ollessa yksi maailman suurimpia pelijulkaisijoita, Riccitiello todennäköisesti tietää ainakin suunnilleen milloin Microsoft ja Sony aikovat julkaista konsolinsa.

Nintendon Wii U ei ole ilmeisesti hätyyttänyt kumpaakaan yritystä kiirehtimään julkaisuaan, joten voi olla, että Wii U saa kilpailijoihinsa nähden jopa kahden vuoden etumatkan.

Riccitiello uskoo seuraavan sukupolven paremman näkyvyyden parantavan nykyistä pelimyynnin tilannetta, joka on ollut laskussa jo useamman vuoden. Tietämällä mihin alustaan keskittyä tulee Riccitiellon mukaan auttamaan julkaisijoita kääntämään nykyisen alamäen.

14 kommenttia

min5sevaan
no hurry
Jouko?
Olis kyllä jo aikakin että saadaan noi kauppoihin.. Tällä hetkellä noi konsolit jarruttelee vähän liikaa pelien kehitystä. Vissiin EA:llakin jo jotain devkittejä noista Sonyn ja MS:n uusista laitteista.

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

WereCatf
Ei kiitos, ennemmin PC.
xxwavx112
[vitsi]Milloin tulee seuraavan sukupolven PC?[/vitsi]

2500K / Asus P8Z68-V / MSI TwinFrozr GTX 580 / G.Skill RipJaws 1600 2x4GB / Samsung Spinpoint F3 1Tb / Windows 8 64 bit

Lumikki
Miten tuon ottaisi.

Konsolit ovat jämähtäneet 7-vuotta vanhaan teknologiaan. Josta johtuen myös PC-puolen pelit ovat jämähtäneet samaan, koska pelit tehdään usein kaikille alustoille sopivaksi maksimaallisen kaupallisuuden tavoitamiseksi. Jolloin vanhin alusta rajoittaa tekniikan.

Myös voimakkaasti kasvava internet pohjainen DRM on rajoittanut pelien kysyntää. Tämä vähentään pelaaja markkinoita enemmän kuin varsinainen teknologia. Liian paljon ylimääräistä "haittaa" pelien ympärillä jolla ei ole mitään tekemistä varsinaisen pelaamisen kanssa.

Joten vaikka on hienoa että tulee uusia konsoleita, joilla saammme teknisesti parempia pelejä. Niin saa nyt nähdä mitä uusia "kahleita" peliyhtiöt laittavat samalla pelaajien kaulaan, kun peliyhtiöt siirtävät myös liiketaloudellisia tarpeitaan pelaajien haitaksi.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24. heinäkuu, 2012 @ 10:50
jvph76
"
Originally posted by Lumikki:
Miten tuon ottaisi.

Konsolit ovat jämähtäneet 7-vuotta vanhaan teknologiaan. Josta johtuen myös PC-puolen pelit ovat jämähtäneet samaan, koska pelit tehdään usein kaikille alustoille sopivaksi maksimaallisen kaupallisuuden tavoitamiseksi. Jolloin vanhin alusta rajoittaa tekniikan...
Kyllähän tuo siis hiukka rajoittanee pelien kehittelyä mutta ei se este ole. Nytkin PC versioiden grafiikka on moninkerroin parempi kuin konsoleiden johtuen eri tekniikoiden ja resoluution käytöstä. Ja ainakin uusimmat PC alustallekkin suunnatut pelit ( max payne 3, GTA IV jne.. ) ovat niin tuhteja että raudan tason tarvitsee olla kärkipäästä jopa PC puolella että pyörivät max asetuksilla. Konsoliversiot taasen näistä peleistä ovat grafiikaltaan laimeita kuin moneen kertaan uitettu teepussi.


FX-8150 ( OC 5.0Ghz 1.48v ) / GA-990FXA-UD3 / 8GB 1866MHz DDR3 / HD7950 3GB / 800W CM Silent Pro Gold / FD Define R3 / Corsair Force GT 120GB SSD / Corsair Hydro 100

Lauzi
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:


Joten vaikka on hienoa että tulee uusia konsoleita, joilla saammme teknisesti parempia pelejä. Niin saa nyt nähdä mitä uusia "kahleita" peliyhtiöt laittavat samalla pelaajien kaulaan, kun peliyhtiöt siirtävät myös liiketaloudellisia tarpeitaan pelaajien haitaksi.
Mahdatko nyt tarkoittaa peliyhtiöiden liiketaloudellisten tarpeiden siirrolla pelaajien haitaksi sitä, että joku Ubin, tai EA:n tapainen putiikki ei kauheasti tykkää jos miljoonabudjetin pelejä ladataan ilmaiseksi vapaan informaationvaihdon nimissä? Itse pelailen melko vähän PCllä ja voi olla, että tästä syystä en ole huomannut mitään ihmisoikeuksiani loukkaavia, tai normaalia käyttöä haittaavia kahleita.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24. heinäkuu, 2012 @ 16:59

"So, the next time you reach for the mouse and get ready to launch an angry litany of reasons why your favorite – thing – is better than the other person’s, hesitate.

Realize you have your irrational reasons, and so do they, and nothing will be gained by your proselytizing."

jartar
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jvph76:

Kyllähän tuo siis hiukka rajoittanee pelien kehittelyä mutta ei se este ole. Nytkin PC versioiden grafiikka on moninkerroin parempi kuin konsoleiden johtuen eri tekniikoiden ja resoluution käytöstä. Ja ainakin uusimmat PC alustallekkin suunnatut pelit ( max payne 3, GTA IV jne.. ) ovat niin tuhteja että raudan tason tarvitsee olla kärkipäästä jopa PC puolella että pyörivät max asetuksilla. Konsoliversiot taasen näistä peleistä ovat grafiikaltaan laimeita kuin moneen kertaan uitettu teepussi.


"Hiukka" rajoittava on kyllä varsinainen vitsi. Erityisesti konsolien vähäinen muistimäärä rajoittaa pelimaailmojen kokoja, yksityiskohtia, grafiikkaa jne. aivan tajuttoman paljon. Jos pelit voitaisiin suunnitella ilman "konsoliriippaa" niin pelien ulkonäkö olisi aivan eri tasolla kuin tällä hetkellä. Suurin osa uusista peleistä ei vaadi koneilta paljoa.

Suunnilleen kaikki asetukset maksimilla olen pelannut läpi esim. Max Payne 3, Deus Ex - human revolution, Modern Warfare 3, Alan Wake, Crysis 2 jne. Tämä yli vuoden vanhalla keskitason HD 6850 näyttiksellä joka ei ollut millään muotoa nopea edes ostohetkellä. Se oli hitain näyttis jonka kehtasi ostaa pelaamiseen. Resoluutio minulla 1680 x 1050, joten se hieman keventää pelejä. Tästäkin huolimatta antaa aika hyvän kuvan nykypelien "vaativuudesta"...

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

tonttila
Kyllä *ittu kestää. Kyllä nykysukupolvi on jo aikansa eläneet. Täysteräväpiirto kunnon karkilla kiitos.
DragoonJ
Eipä nuo grafiikat se kaikkien tärkein juttu ole, vaan tekoäly ja kenttien/maailman koko. Konsolien pieni muisti rajoittaa kenttien/kartan kokoa ja piirtoetäisyyttä peleissä sekä tekoälyn monipuolisuutta. Itse kaipaisin peleihin monipuolisuutta sekä parempaa tekoälyä ja suurempia ja monipuolisempia kenttiä/karttoja.

Kauhukuormaaja

Jouko?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DragoonJ:
Eipä nuo grafiikat se kaikkien tärkein juttu ole, vaan tekoäly ja kenttien/maailman koko. Konsolien pieni muisti rajoittaa kenttien/kartan kokoa ja piirtoetäisyyttä peleissä sekä tekoälyn monipuolisuutta. Itse kaipaisin peleihin monipuolisuutta sekä parempaa tekoälyä ja suurempia ja monipuolisempia kenttiä/karttoja.
Näinhän se on.. Nykyiset grafiikat pääpiirteittäin alkaa olemaan ihan riittävän hyvät (esim. Crysis 2 jne) mutta isompi tehoiset konsolit voisivat mahdollistaa paremman tekoälyn, laajemmat pelialueet, realistisemmat fysiikat ja enemmän yksityiskohtia.

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

cpenter83
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lauzi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:


Joten vaikka on hienoa että tulee uusia konsoleita, joilla saammme teknisesti parempia pelejä. Niin saa nyt nähdä mitä uusia "kahleita" peliyhtiöt laittavat samalla pelaajien kaulaan, kun peliyhtiöt siirtävät myös liiketaloudellisia tarpeitaan pelaajien haitaksi.
Mahdatko nyt tarkoittaa peliyhtiöiden liiketaloudellisten tarpeiden siirrolla pelaajien haitaksi sitä, että joku Ubin, tai EA:n tapainen putiikki ei kauheasti tykkää jos miljoonabudjetin pelejä ladataan ilmaiseksi vapaan informaationvaihdon nimissä? Itse pelailen melko vähän PCllä ja voi olla, että tästä syystä en ole huomannut mitään ihmisoikeuksiani loukkaavia, tai normaalia käyttöä haittaavia kahleita.

Eiköhän pointti ollut nimenomaan näissä maksavia asiakkaita perseraiskaavissa DRM-viritelmissä. Miltä kuulostaa seuraavanlaiset hienot ominaisuudet: uudelleenasennusten määrää rajoitettu, uudelleenasennukset jo ostetusta pelistä ovat maksullisia, joudut sitoutumaan siihen että peliyhtiö saa skannata tietokoneesi sisällön täydellisesti läpi, yksinpelinkin pelaaminen vaatii jatkuvaa internet-yhteyttä... yms. hienoksia on PC-maailmassa saanut kokea viime vuosi. Siksi siis EI KIITOS. Itse olen ollut edellämainituista syistä konsolipelaaja jo useamman vuoden eli jos näitä hienoja uudistuksia tuodaan seuraavan sukupolven pelikonsoleihinkin niin täällä ainakin on yksi maksava asiakas vähemmän.

http://retropelaaja.nettisivu.org/

Lumikki
Tuossa yllä tuli jo selvennenys asiaan, mutta koska osa ihmisistä ei ymmärrä asiaa niin tässä vielä hieman lisää.

Tässä on tavallaan kolme ryhmää ihmisiä.

1. Yritys joka tekee pelin (viihdeteollisuus)
2. Piraatti joka lataa sen kräkätyn peli version
3. Maksava laillinen kuluttaja joka ostaa sen pelin

Näistä ryhmistä suurin on tuo jossa on ne ihmiset jotka ostavat sen pelin laillisesti, koska eivät harrasta piratismia tai haluavat tukea taloudellisesti hyvien pelin tekemistä tai kunnioittavat vain lakeja.

Ongelma on.

Piraattit aiheuttaa hankaluuksia peli yrityksille. Josta johtuen peli yhtiöt lisäävät DRM:n joka aiheutaa hankaluuksia lähes AINOASTAAN maksaville asiakkaille. Se ei siis haitaa piratteja lähes mitenkään koska ne pelit kräkätään joka tapauksessa.

Peli yhtiö ajattelee että kaikki ihmiset on potenttiaalisia piraatteja, mutta tämä ei ole totta. Myös kun nuo ylimääräiset haitat peleissä nousee riittävän suuriksi kuluttajille niin maksava asiakas lopettaa pelien ostamisen kokonaan. Itse asiasssa mitä vahvempi DRM peleissä on sitä enemmän ne menettää maksavia asiakkaita. Piratismiin sillä on hyvin vähän vaikutusta.

Tuossa mainittiinkin Ubisoft joka menetti vahvan DRM:n takia 90% maksavista PC-asiakaistaan. EA:n yksityisyyden loukkaudet Origin client jakeluohjelmalla ei kunnioita kuluttajan perustuslaillisia oikeuksia olenkaan.

Suoraan sanottuna viihdeteollisuus TAPPAA omaa liiketalouttaan omalla tekijäoikeus liiketalous suojelemisellaan. Kiinnostava tuote eli peli voi muuttua käyttökelvottomaksi pelaajan silmissä näiden ylimääräisten asioiden takia joilla ei ole mitään tekemistä itse pelin kanssa.

Itse lopetin pelien ostamisen kokonaan, enkä harrasta piratismia, mutta kun se ylimääräinen DRM ja muu sellainen paska niiden pelin ympärillä ei enää ollut hyväksyttävissä rajoissa.

Saa nyt nähdä miten uusien konsolien käy, mutta tuntien viihdeteollisuuden, niin ne kyllä kusee homman ja kunnolla. Tämä johtuu viihdeteollisuuden virheellisestä ajattelutavastaa, jossa he laittavat omat liiketaloudelliset tarpeensa maksavien kuluttajien tyytyväisyyden edelle. Tyytymätön kuluttaja on menetetty asiakas.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27. heinäkuu, 2012 @ 7:19
jartar
Täytyy vielä lisätä että on peliyhtiöt avoimesti kertoneet että yksi syy drm-suojaukseen on käytettyjen pelien myynti. Haluavat estää sen, koska he eivät saa rahaa siitä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27. heinäkuu, 2012 @ 17:07

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

Kommentoi uutista