Valve esittelee uuden sukupolven OpenGL:n

Kirjoittaja Manu Pitkänen, | Kommentteja (1)

Valve esittelee uuden sukupolven OpenGL:n
Viime vuoden aikana tuli hyvin selväksi, että peligrafiikoissa siirrytään uusiin alhaisen abstraktio- ja kuormitustason rajapintoihin. Lähtölaukauksen antoi AMD:n esittelemä Mantle, minkä jälkeen Microsoft esitteli DirectX 12:n ja Applen Metalin. Alustariippumaton OpenGL on myös seuraamassa tätä kehityslinjaa.

Khronoksen kehittämää uutta alemma kuormitustason glNextiksi kutsuttua grafiikkarajapintaa aiotaan esitellä maaliskuun alussa järjestettävässä GDC-konferenssissa. Valven vetämässä esittelytilaisuudessa esitellään glNextin ohjelmointiratkaisuja sekä rajapinnalla toteutettuja grafiikkademoja.

Khronos kertoi uuden sukupolven OpenGl-rajapinnan kehityksen aloittamisesta viime vuoden elokuussa.

Hardware.fi päivän diilit sähköpostiisi!

Tilaa ilmainen uutiskirjeemme ja saat aina tiedon, kun löydämme jonkin huikean tarjouksen nettiä selatessamme:

1 kommentti

muppis
muppis
Vaikka Valve onkin vahvasti tässä mukana, niin silti toivon tämän olevan oikeasti hyvä kilpailuvaltti.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

Kommentoi uutista