AMD:n Mantle siirtyy avoimeen hakuun pelikehittäjille

Kirjoittaja Panu Roivas, | Kommentteja (2)

AMD:n Mantle siirtyy avoimeen hakuun pelikehittäjille
AMD julkisti torstaina Mantle -grafiikkarajapinnan siirtyneen seuraavaan kehitysvaiheeseen. Mantle SDK on toistaiseksi ollut tarjolla vain muutamalle AMD:n yhteistyökumppanille, mutta nyt rajapinta siirtyy pelikehittäjille avoimeen hakuun.

AMD julkaisi pelikehittäjiä rekisteröintiä varten tarkoitetun sivuston, ja yrityksen mukaan jo 40 pelistudiota on rekisteröitynyt uuteen betaan. AMD:n mukaan kaikenkokoisia studioita valitaan mukaan betaan, mutta ilmeisesti hakeminen ei vielä takaa pääsyä suljettuun betaan, joka on vielä NDA:n alainen.

Mantlen tarkoitus on vähentää rajapinnan kokoa ja tarjota parempaa kontrollia kehittäjille pelimoottorin ja näytönohjaimen väliseen yhteistyöhön. Erityisesti Mantlen etuna on piirtokäskyjen nopeutus, mikä auttaa huomattavasti jos pelimoottorin pullonkaula on CPU-suorituskyvyssä. Mantle julkistettiin viime syyskuussa, ja toistaiseksi se on nähty Battlefield 4 ja Thief -peleissä. Jatkossa Mantle tullaan näkemään Battlefieldin lisäksi muissa Frosbite-moottoria käyttävissä peleissä. Lisäksi myös Crytek, Square Enix ja 2K ovat jo luvanneet tukensa Mantlelle.

Hardware.fi päivän diilit sähköpostiisi!

Tilaa ilmainen uutiskirjeemme ja saat aina tiedon, kun löydämme jonkin huikean tarjouksen nettiä selatessamme:

2 kommenttia

Mummy
Mummy
Taitanee kuitenkin Mantel olla vasta BF4 versiossa, eikä BF3 vai onkos ko. peliä kokeiltava uudestaan :)

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.

Taeco
Taeco
Eikös Thief nimenomaan ole Square Enixin tuote?

Intel i7-3820 @ 5,1Ghz | HIS HD7950 @ 925Mhz | Kingston 16Gt DDR3 | Samsung 250Gt SSD | Sonera 100/100M

Kommentoi uutista