AfterDawn logo

Samsung morkkaa kilpailijoiden tabletteja uudessa mainoksessa

Matti Robinson Matti Robinson

Kilpailu tablet-rintamalla on tietysti kovaa, lukuun ottamatta iPadiä, jonka yksinäistä ylhäisyyttä ei näytä olevan mahdollista koskettaa. Näin ei kuitenkaan usko Samsung, joka on tottunut pilailemaan Applen kustannuksella.

Samsungin uusimmassa Galaxy Pro Series -tablettien mainoksessa yhtiö pilailee paitsi iPadistä niin myös Amazonin Kindlestä ja Microsoftin Surfacesta. Mainoksen ideana on näyttää kuinka kilpailevat tabletit eivät pysty samaan kuin Galaxy Pro -laitteet.

Ensimmäisessä otoksessa iPad minin käyttäjä jää armottomasti kakkoseksi, koska ei pysty tekemään kahta asiaa yhtä aikaa. Surfacea kutsutaan puolestaan tilaa vieväksi läppäriksi, koska laitteeseen on kytketty näppäimistö, akkutelakka sekä hiiri. Kindlekin on huonompi, koska ei pysty tekemään useampaa asiaa yhtä aikaa – tai mainoksen mukaan edes eri aikaan. Lisäksi viimeisessä klipissä Galaxy Pro päihittää iPadin pikseleissä, vaikka iPadissä on "retina thingy".

Ketään ei varmaankaan yllätä, että esimerkiksi Kindlen osuudessa ei puhuta hinnasta tai Surfacen osuudessa toimisto-ohjelmien käytöstä. Myöskään kilpailevia Android-tabletteja ei näy mainoksessa.


Vastaavia mainoksia on tietysti nähty käytännössä kaikilta valmistajilta. Nokia on muun muassa morkannut Applea ja Samsungia häämainoksessa.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT