
Maailman suosituin MMORPG World of Warcaft menetti alkuvuoden aikana 1,3 miljoonaa pelaajaa, pelin kehittäjän Activision Blizzardin luvut paljastavat. Massiivisesta kadosta huolimatta pelillä on edelleen 8,3 miljoonaa pelaajaa.
Peli julkistettiin alun perin vuonna 2004, jonka jälkeen pelimaailmaa on laajennettu useilla uusilla lisäosilla. Activision Blizzardin toimitusjohtaja Bobby Kotic sanoo, että tilaajamäärien lasku ei tullut varsinaisena yllätyksenä, vaan sitä osattiin jo odottaa. Edes kehittäjät eivät usko pelin enää ainakaan kasvattavan pelaajamääriään, vaan pelaajakadon odotetaan jatkuvan loppuvuotta kohti.

Kaikesta huolimatta Activision Blizzard ei ole hylkäämässä yhtä maailman tunnetuimmista viihdetuotteista, vaan yhtiö aikoo jatkaa merkittävien resurssien panostamista pelin kehitykseen tulevaisuudessakin. Luvassa on lisää sisältöjä, joiden julkaisutahtia on tarkoitus kiristää nykyisestä. Myös pidempään taukoa pitäneiden pelaajien paluuta takaisin peliin on tarkoitus helpottaa.
World of Warcraft ylsi suosionsa huipulle vuonna 2010, jolloin pelillä oli parhaimmillaan yli 12 miljoonaa pelaajaa.
Peli julkistettiin alun perin vuonna 2004, jonka jälkeen pelimaailmaa on laajennettu useilla uusilla lisäosilla. Activision Blizzardin toimitusjohtaja Bobby Kotic sanoo, että tilaajamäärien lasku ei tullut varsinaisena yllätyksenä, vaan sitä osattiin jo odottaa. Edes kehittäjät eivät usko pelin enää ainakaan kasvattavan pelaajamääriään, vaan pelaajakadon odotetaan jatkuvan loppuvuotta kohti.

Kaikesta huolimatta Activision Blizzard ei ole hylkäämässä yhtä maailman tunnetuimmista viihdetuotteista, vaan yhtiö aikoo jatkaa merkittävien resurssien panostamista pelin kehitykseen tulevaisuudessakin. Luvassa on lisää sisältöjä, joiden julkaisutahtia on tarkoitus kiristää nykyisestä. Myös pidempään taukoa pitäneiden pelaajien paluuta takaisin peliin on tarkoitus helpottaa.
World of Warcraft ylsi suosionsa huipulle vuonna 2010, jolloin pelillä oli parhaimmillaan yli 12 miljoonaa pelaajaa.
7 kommenttia
15 minuutissa ehdit tehdä korkeintaan yhden hahmon ja hommata levelin tai pari. Uusien pelien parissa taitaa olla aika lyhyitä kun tuolla aikataululle teet päätöksen laadusta? Just sunlaiset tyypit ovat niitä joiden kannattaisi keksiä muuta tekemistä kuin pelit.
+ Mites tuo mielipide liittyy itse uutiseen?
Olet oikeassa siinä, että 15 minuutissa ei saa kunnon kuvaa mistään pelistä, mutta ei omakaan wow kokeiluni ollut mikään pitkäaikainen.
Kokeilin sillä kuukauden trialilla joskus. Ei oikein napannut alkuun, ja viimeinen naula arkkuun tuli levelcapin saavuttamisesta....ei vaan ollut oikein mitään mitä saavuttaa. Pelinä se ei ollut kovin kummoinen, eikä kiinnostava, tosin olin juuri hemmotellut itseni pilalle neverwinternights 2:sen kanssa. :P
Mutta näissä peleissä se ratkaisevin asia on lopulta se yhteisö, jota en itse löytänyt itselleni lähes ollenkaan. Tuntui välillä että WoWia pelaavat vain "jonnet", kun sitä touhua näki. Tuli vain tuumattua, että on niitä parempiakin pelejä, joita pelata, vaikka ne loppuisivatkin joskus...... ;)