AfterDawn logo

Microsoft satsaa Windows 8:n markkinointiin ennennäkemättömiä summia

Teemu Laitila Teemu Laitila
1 kommentti

Microsoft on tekemässä Windows-järjestelmään sen historian isointa muutosta, joka on ennakkoversioiden perusteella on saanut erittäin ristiriitaisen vastaanoton. Yhtiössä kuitenkin selvästi uskotaan Windows 8:n olevan askel oikeaan suuntaan ja Microsoft on valmis panostamaan miljardeja tuodakseen oman näkemyksensä käyttäjien tietoisuuteen.

Talousmedia Forbes kirjoittaa, että uuden Windows-version julkaisua seuraa alan historian suurin mainoskampanja, johon Microsoft aikoo panostaa 1,5 - 1,8 miljardia dollaria. Summat ovat ennennäkemättömän kokoisia myös Microsoftin aiempiin tuotejulkistuksiin verrattuna. Windows Phone 7 -järjestelmän markkinointiin käytettiin kolme kertaa vähemmän ja vanha Windows 95 julkaistiin "vain" 200 miljoonan dollarin markkinointibudjetilla.


Mainoskampanjat on tarkoitus käynnistää piakkoin, sillä ensimmäiset Windows 8 -laitteet saapuvat pian ennakkotilattaviksi. Käyttöjärjestelmän virallinen julkistus tapahtuu 26.10 ja laitteiden toimitukset alkavat heti loka-marraskuun vaihteessa.

1 KOMMENTTI

Lumikki1/1

Ei huono tuote parane mainonnalla.

Mutta kuten joku kerran kommentoi minun sanomaa asiaa, "Vain huonoja tuotteita mainostetaan." Että tuo ei pidä paikansa, mutta siltä se minusta tässäkin tapauksessa näyttää. Kun tuote ei ole kuluttajan mieleinen niin myydään sitä mainostamalla ihan helvetisti. Saadaan tyhmimmät kuluttajat ostamaan sontaa. Hyvät tuotteet myyvät itseään ilman mainontaakin.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT