
Valve julkisti vastikään aikeensa portata lisää pelejä Linuxille, ja ensimmäisenä vuorossa on Left 4 Dead 2. Uusimman blogipostauksen mukaan Linuxin OpenGL-versio pelistä on saatu pyörimään nopeammin kuin nykyinen Windowsin D3D-versio.
Valve testasi peliä Core i7-3930K -suorittimella ja GTX 680 -näytönohjaimella 64-bittisessä Windows 7 -käyttöjärjestelmässä sekä 32-bittisellä Ubuntu 12.04:lla. Alkuperäinen Linux-versio pyöri vain 6 FPS:n nopeudella, mikä on yleensä normaalia portatessa peli alustalta toiselle.
Kehittäjät saivat kuitenkin optimoitua L4D2:n Linuxin ytimelle ja OpenGL-ajureille, ja lopputuloksena se pyöri 315 FPS:n nopeudella. Windows-version suorituskyky oli vastaavasti 270 FPS. Blogin mukaan Linuxin OpenGL-rajapinnan tapa käsitellä dataa on hieman nopeampi kuin Direct3D:n.
Valve testasi peliä Core i7-3930K -suorittimella ja GTX 680 -näytönohjaimella 64-bittisessä Windows 7 -käyttöjärjestelmässä sekä 32-bittisellä Ubuntu 12.04:lla. Alkuperäinen Linux-versio pyöri vain 6 FPS:n nopeudella, mikä on yleensä normaalia portatessa peli alustalta toiselle.
Kehittäjät saivat kuitenkin optimoitua L4D2:n Linuxin ytimelle ja OpenGL-ajureille, ja lopputuloksena se pyöri 315 FPS:n nopeudella. Windows-version suorituskyky oli vastaavasti 270 FPS. Blogin mukaan Linuxin OpenGL-rajapinnan tapa käsitellä dataa on hieman nopeampi kuin Direct3D:n.
7 kommenttia
Toki uutisesta käy ilmi että Windowsin Opengl suorituskyky oli 303,4 FPS. Ei vaan tähän uutiseen "muistettu" laittaa sitä. Mutta joo, hyvä suoritus Linuxilta joka tapaukessa ja moni Linuxin ystävä on varmasti erittäin tyytyväinen nykyiseen Valven toimintaan...
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Kauhukuormaaja
Peace & Love, Sir Robin
...sen tarvi olla niin justiinsa
Ollaanpa sitä vitsikkäitä. Kun tuloksia täällä uutisoidaan niin miten olisi että kerrottaisiin vertailutulokset Windows OpenGL vs. Linux Opengl. No rmCowboy jo laittoi juttua missä kerrottiin että molemmilla rajapinnoilla kuvanlaatu suunnilleen sama.
Jokainen voi olla omaa mieltä eri rajapintojen hyvyydestä ja paremmuuksista. OpenGL toki Linux käyttäjille se paras vaihtoehto automaattisti. Muuten en hirveästi lähtisi hehkuttamaan OpenGL rajapintaa
http://www.tomshardware.com/news/john-C...Doom,12372.html
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven