
Blizzard pahoittelee Diablo III:n julkaisun yhteydessä ilmenneitä palvelinongelmia, joiden vuoksi moni pelaaja kohtasi vain virheilmoituksen Error 37 pyrkiessään pelaamaan ensimmäisten tuntien aikana palvelinten aukeamisen jälkeen.
Pelin virallisilla foorumeilla julkaistun viestin mukaan palvelimia vaivasivat julkaisun jälkeen tekniset ongelmat, joiden vuoksi sisäänkirjautuminen oli hankalaa tai mahdotonta pitkään. Samat ongelmat ilmaantuivat uudestaan myöhemmin seuraavan päivän iltana. Blizzardin mukaan arviot julkaisun tuottamasta kuormituksesta oli tehty yläkanttiin, mutta silti palvelinkapasiteettia ei ollut riittävästi.
Vaikka palvelinten toiminta on jo vakaampaa, Blizzardin mukaan niiden toiminnan tarkkailua jatketaan koko ajan ja lisäoptimointien tekemiseksi palvelimia tullaan käyttämään alhaalla lähitulevaisuudessa. Blizzardin toteuttama vaatimus pakollisesta nettiyhteydestä on saanut osakseen paljon kritiikkiä, sillä toimimattomat palvelimet estävät myös yksinpelin pelaamisen.
Palvelinten ylikuormituksen lisäksi monilla käyttäjillä on ollut ongelmia pelin saavutusten rekisteröitymisen kanssa. Foorumiviestissä mainitaan myös tavaroiden myymiseen tarkoitetun Auction House -toiminnon julkaisun viivästymisestä siihen saakka, kunnes kaikkien järjestelmien voidaan taata toimivan vakaasti. Alunperin Auction House oli määrä avata 22. toukokuuta.
Pelin virallisilla foorumeilla julkaistun viestin mukaan palvelimia vaivasivat julkaisun jälkeen tekniset ongelmat, joiden vuoksi sisäänkirjautuminen oli hankalaa tai mahdotonta pitkään. Samat ongelmat ilmaantuivat uudestaan myöhemmin seuraavan päivän iltana. Blizzardin mukaan arviot julkaisun tuottamasta kuormituksesta oli tehty yläkanttiin, mutta silti palvelinkapasiteettia ei ollut riittävästi.
Vaikka palvelinten toiminta on jo vakaampaa, Blizzardin mukaan niiden toiminnan tarkkailua jatketaan koko ajan ja lisäoptimointien tekemiseksi palvelimia tullaan käyttämään alhaalla lähitulevaisuudessa. Blizzardin toteuttama vaatimus pakollisesta nettiyhteydestä on saanut osakseen paljon kritiikkiä, sillä toimimattomat palvelimet estävät myös yksinpelin pelaamisen.
Palvelinten ylikuormituksen lisäksi monilla käyttäjillä on ollut ongelmia pelin saavutusten rekisteröitymisen kanssa. Foorumiviestissä mainitaan myös tavaroiden myymiseen tarkoitetun Auction House -toiminnon julkaisun viivästymisestä siihen saakka, kunnes kaikkien järjestelmien voidaan taata toimivan vakaasti. Alunperin Auction House oli määrä avata 22. toukokuuta.
10 kommenttia
Eikös arviot ole tehty silloin alakanttiin, jos kapasiteettia ei ollut riittävästi.
Loggaamaan peliin pääsee aika hyvin, tosin riippuu hieman kellonajasta, mut ei näytä olevan enää loggausongelmia paljoakaan, ja vain kerran olen lentänyt ulos, joten kop-kop, mielestäni hyvin toimii valtavan suosituksi mmorpg peliksi!
Kuulemma jo 2 miljoonaa ostettu...
Solaria
Demon hunter
Loggaamaan peliin pääsee aika hyvin, tosin riippuu hieman kellonajasta, mut ei näytä olevan enää loggausongelmia paljoakaan, ja vain kerran olen lentänyt ulos, joten kop-kop, mielestäni hyvin toimii valtavan suosituksi mmorpg peliksi!
Kuulemma jo 2 miljoonaa ostettu...
Solaria
Demon hunter
Asus P8Z77-V LX2, i5-3570K, Corator DS, Asus HD7870, 8GB 1600 Mhz DDR3, 120GB Agility 3 + F3 1TB, SAGA II 500W, NZXT Hades, 24" Full HD.
Tämäkö on pelaamisen tulevaisuus?
Miettikääs muuten kuinka palon Blizzu saa vuodessa tuloja, kun pelaajia on wovissa 10 milj., jokainen maksaa sen reilun 10e, joka kuukausi...lisäksi peliostot esim 2++ milj. Diablon 3, tuleva Pandaria lisäosa wowiin, Starcraft jne.
On niillä ainakin hilloa, jolla ostaa palvelimia, ylläpitoa, jäähdytystä, nettiyhteyksiä etc
Solaria
Aivan uskomatonta miten Guest Passin haltijalle pelin lataaminenkin oli tehty hankalaksi. Lopulta kun pelin sai ladattua (15.1 gb ja tuli onneksi n. 7mb/s) ja asennettua, ei pelaamaan päässyt. Blizzardin foorumeilta löytyi tähän vastaus, serveri oli oletuksena usa vaikka olisi pitänyt olla eu.
Kun vihdoin pääsi tästä eteenpäin, ei suostunut silti yhdistämään vaan piti käynnistää kone uudelleen. Muistaakseni kolmen eri errorin jälkeen yhdisti yksinpeliin ja näyttö oli harmaana.
Tämä ongelma ei ollut Blizzardin vaan ATI:n näytönohjain ajureiden ja ongelmaan tuli aika nopeasti hotfixi. Hotfixin asentamalla sama ongelma oli edelleen olemassa. Taas Blizzardin foorumeita selaamalla löytyi tähänkin onneksi vastaus. Aiemman ajurin ohjain piti poistaa kokonaan, poistamalla laitehallinnasta koko näytönohjain + samalla ajuri. Tämän jälkeen buutti, ohjaimen asennus ja buutti ja ei pääse peliin. Serveri taas usa -> eu ja sitten vielä yhden errorin saattelemana pelaamaan.
Tämän alkusäädön jälkeen toimii moitteettomasti ja peli on ihan ok perus diablo-klikkailua, mutta vaatipahan taas sellaista säätöä että sai purra huulen verille.
Sitä miettii että ostaako koko version vai tekeekö jotain muuta.
Näistä ongelmista valittaminen voidaan tuomita first world problemiksi, mutta olen maksanut pelistä yli 40e. Olettaisin että voin pelata sitä joka ilta kun huvittaa, mutta tälläkään viikolla en ole pystynyt pelaamaan kuin 15 minuuttia, koska en joko pääse kirjautumaan, tai kirjautumisen jälkeen en pääse peliin. En edes single player peliin.
Jos homma ei ala viikon parin kuluessa toimimaan, aion vaatia rahojani takaisin.