AfterDawn logo

Tablet-valmistajat laskevat seitsemän tuuman malliensa hintoja

Teemu Laitila Teemu Laitila
2 kommenttia

Tablet-laitteiden aasialaiset valmistajat pyrkivät kasvattamaan laitteidensa kuluttajakysyntää hintaleikkauksilla. Leikkuria on käytetty erityisesti pienempien seitsemän tuuman kokoluokan laitteiden kanssa, sillä niitä pidetään sopivina houkuttelemaan ensikertalaisia tablet-ostoksille isompia malleja halvemman hintansa vuoksi.

Asiasta kertovan taiwanilaisen Digitimesin mukaan hintoja kuitenkin muutellaan varovaisesti, sillä 7" laitteilla ei ole olemassa vakiintunutta hintarajaa, jonka iPad tarjoaa 10" tablettien tapauksessa. Digitimesin laskujen mukaan seitsemän tuuman tablettien keskimääräinen myyntihinta on tippunut Yhdysvaltain markkinoilla aiemmasta 450 dollarista jo noin 300 dollariin.

Yksi hintakilpailun aloittajista oli verkkokauppajätti Amazon, jonka 199 dollarin Kindle Fire -tablettia myytiin hurjia lukuja heti julkaisunsa jälkeen. Myös HTC on laskenut Flyer-tablettinsa hintaa huomattavasti. Flyer saapui markkinoille yli 500 dollarin hintaisena viime keväänä, mutta laitteen hinta on nykyään halvimmillaan 300 dollarin tietämissä.


Ikävä kyllä alennukset eivät ole vielä ehtineet suomalaisiin kauppoihin saakka, joissa Flyerin hinta huitelee edeleen yli 500 euron tasolla.

2 KOMMENTTIA

ArttuH5N11/2

Kyllä tuo hinta 300€ molemmin puolin on 7 tuuman tableteille mielestäni kohtuullinen ja sinne tuon keskihinnan sopisikin asettua. Turbomallit sitten erikseen. (Ja tietysti isommat mallit.)

Jiiksi2/2

Edelleen ostan mielummin ~10" kannettavan 200€

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT