Microsoft esitteli DX12-grafiikkaa Square Enixin demolla

Kirjoittaja Panu Roivas, | Kommentteja (3)

Microsoft esitteli DX12-grafiikkaa Square Enixin demolla
Microsoftin Windows 10 tuo mukanaan päivityksen DirectX-rajapintaan, ja DX12 luvataan tuovan merkittäviä parannuksia pelikehittäjille. Esimerkkinä uuden rajapinnan tuomista mahdollisuuksista Microsoft esitteli BUILD-konferenssissa uutta Square Enixin kehittämää grafiikkademoa DX12-rajapinnalla.

Witch Chapter 0 [cry] on kehitetty yhteistyössä Square Enixin ja Nvidian kanssa, ja testidemoa pyöritettiin vaatimattomalla neljän Titan X -näytönohjaimen SLI-kokoonpanolla. Demossa oli parhaimmillaan käytössä 63 miljoonaa polygonia, mikä on 6-12 kertaa enemmän kuin aikaisemmissa DX11-demoissa. Tekstuurit olivat 8Kx8K tarkkuudella ja demossa esitellyn hahmon jokainen hius on yksittäinen polygoni, joka ajetaan yli 50 varjostimen lävitse nähdyn lopputuloksen saavuttamiseksi.

3 kommenttia

JoniS
Ei paha, harmi vaan että tarvitsee sijoittaa kymppi laitteisiin että saa jotain irti tuollaisesta.

i7-4770k@4,4GHZ/R9 290 OC+accelero xtreme III/8gb ddr3 1600mhz/Gigabyte z87x-d3h/Phanteks PH-TC14PE/5x fractal 140mm low speed/Fractal R4/Seasonic platinum 760w/samsung 830 256gb ssd/500gb hdd/Roccat kone xtd ja roccat isku.

hannibal_pjv
:-)

Totta sekin, mutta ideahan on ero, joka saavutetaan samalla raudalla vs dx11 versio.
Oletettavasti hyödyt skaalautuvat aika tavalla samassa suhteessa myös edullisemmalla raudalla.
Tavallinen kuluttaja näkee jotain tuollaista omalla koneellaan vasta noin neljän vuoden kuluttua aikaisintaan, jolloin toivottavasti yhdellä kortilla päästään jo samaan. Mutta on se saavutettavissa.

Eli eiköhän joku i3 pyöritä omalla sisäisellään graffaprossalla sen 6-12 kertaa enemmän polugoneja DX12 tilassa, kuin DX11 tilassa. Eihän se hyvältä näytä, mutta etua DX12 optimoinnista saataneen sielläkin.
mcmopo
DX12:sta kannalta hyvä esitys mutta ei uuden FF:n. Viimeinen oli niin käyhä että en jaksanut pelata kun ensimmäisen DVD:n Xo:lla. Harmi että ei enää keskitytä sisältöön vaan graafiikkaan josta harva pelaaja välittää niin paljon. Toki ymmärrettävää että kukaan ei varmasti halua palata nes grafiikoihin mutta silti grafiikka demoa tuskin myöskään kukaan haluaa.

Itse uusi DX näyttää paremmalta parannukselta mitä on vuosiin nähty. Pitää vain toivoa että mahdollisimman moni pelit tulee tukemaan sitä kun uusi VR sukupolvo leviää massoille.

Tietokone; Emo=AsRock 970 Extreme4, Prosessori=FX-8350 8x4,7Ghz, Nayttis=Gigabyte AMD Radeon HD 7850 OC 2GB, Muisti=16gb 1600Mhz DDR3, Kovalevytila=250gb SSD/5TB normaali.

Kommentoi uutista