Valve esittelee uuden sukupolven OpenGL:n

Kirjoittaja Manu Pitkänen, | Kommentteja (1)

Valve esittelee uuden sukupolven OpenGL:n
Viime vuoden aikana tuli hyvin selväksi, että peligrafiikoissa siirrytään uusiin alhaisen abstraktio- ja kuormitustason rajapintoihin. Lähtölaukauksen antoi AMD:n esittelemä Mantle, minkä jälkeen Microsoft esitteli DirectX 12:n ja Applen Metalin. Alustariippumaton OpenGL on myös seuraamassa tätä kehityslinjaa.

Khronoksen kehittämää uutta alemma kuormitustason glNextiksi kutsuttua grafiikkarajapintaa aiotaan esitellä maaliskuun alussa järjestettävässä GDC-konferenssissa. Valven vetämässä esittelytilaisuudessa esitellään glNextin ohjelmointiratkaisuja sekä rajapinnalla toteutettuja grafiikkademoja.

Khronos kertoi uuden sukupolven OpenGl-rajapinnan kehityksen aloittamisesta viime vuoden elokuussa.

1 kommentti

muppis
Vaikka Valve onkin vahvasti tässä mukana, niin silti toivon tämän olevan oikeasti hyvä kilpailuvaltti.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

Kommentoi uutista

Uusimmat viestit keskustelualueillamme

Keskustelu Viestejä Uusin viesti Keskustelualue
Bioshock pelit 1 ja 2 kaatavat koneen 3 31.1.2017 18:34 PC-pelit
Ongelmia näytönohjaimen(?) kanssa 3 10.11.2016 18:23 Yleistä keskustelua
Lisää... | Kirjoita uusi viesti keskustelualueille