AMD:n Mantle siirtyy avoimeen hakuun pelikehittäjille

Kirjoittaja Panu Roivas, | Kommentteja (2)

AMD:n Mantle siirtyy avoimeen hakuun pelikehittäjille
AMD julkisti torstaina Mantle -grafiikkarajapinnan siirtyneen seuraavaan kehitysvaiheeseen. Mantle SDK on toistaiseksi ollut tarjolla vain muutamalle AMD:n yhteistyökumppanille, mutta nyt rajapinta siirtyy pelikehittäjille avoimeen hakuun.

AMD julkaisi pelikehittäjiä rekisteröintiä varten tarkoitetun sivuston, ja yrityksen mukaan jo 40 pelistudiota on rekisteröitynyt uuteen betaan. AMD:n mukaan kaikenkokoisia studioita valitaan mukaan betaan, mutta ilmeisesti hakeminen ei vielä takaa pääsyä suljettuun betaan, joka on vielä NDA:n alainen.

Mantlen tarkoitus on vähentää rajapinnan kokoa ja tarjota parempaa kontrollia kehittäjille pelimoottorin ja näytönohjaimen väliseen yhteistyöhön. Erityisesti Mantlen etuna on piirtokäskyjen nopeutus, mikä auttaa huomattavasti jos pelimoottorin pullonkaula on CPU-suorituskyvyssä. Mantle julkistettiin viime syyskuussa, ja toistaiseksi se on nähty Battlefield 4 ja Thief -peleissä. Jatkossa Mantle tullaan näkemään Battlefieldin lisäksi muissa Frosbite-moottoria käyttävissä peleissä. Lisäksi myös Crytek, Square Enix ja 2K ovat jo luvanneet tukensa Mantlelle.

2 kommenttia

Mummy
Taitanee kuitenkin Mantel olla vasta BF4 versiossa, eikä BF3 vai onkos ko. peliä kokeiltava uudestaan :)

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.

Taeco
Eikös Thief nimenomaan ole Square Enixin tuote?

Intel i7-3820 @ 5,1Ghz | HIS HD7950 @ 925Mhz | Kingston 16Gt DDR3 | Samsung 250Gt SSD | Sonera 100/100M

Kommentoi uutista