AfterDawn logo

Uusi artikkeli: Anti-aliasointi: Osa I

Panu Roivas Panu Roivas
3 kommenttia

PC-pelaajilla on paljon mahdollisuuksia säätää pelien grafiikka-asetuksia, ja yksi useimmista peleistä löytyvä asetus on nimeltään anti-aliasointi. Tämänkertaisessa artikkelissa perehdymme anti-aliasoinnin käsitteeseen ja taustoihin sekä Nvidian ja AMD:n anti-aliasointitoteutuksiin.

Anti-aliasointi on yksi yleisimmistä tavoista parantaa PC-pelien kuvanlaatua, mutta samalla se on käsitteenä monimutkainen ja se voidaan toteuttaa monilla eri tavoilla. Nvidia ja AMD ovat luoneet aliasointiongelman ratkaisuiksi lukuisia eri tekniikoita, jotka tulemme käymään läpi tässä artikkelissa. Lähdemme perusteista, joten jokaisen PC-pelaajan pitäisi pysyä kärryillä. Tulemme myös jatkamaan artikkelia toisella osalla lähitulevaisuudessa, keskittyen suorituskykylukemiin.

Anti-aliasointianalyysi, Osa I: Asetuksia ja yllätyksiä

3 KOMMENTTIA

Thor19931/3

Olipahan taas luettavaa :P
Uutta sitä vaan taas näin illan mittaa tuli opittua, kun olen aina kuvitellu, että noi ajurien säädöt olis jotenkin määräävässä asemassa, mutta eipä olekkaa.
Ja toi eri tekniikoitten määräkin vähän yllätti, kun ei erityisemmin aikasemmin oo asiaan tullu perehdyttyy.

Waiting for the 2nd part.

Muff772/3

No oli kyllä luettavaa :) Opin paljon lisää tietokoneiden maailmasta. Ajuri-asetukset ovat näköjään aika perseestä, joten jatkossakin käytän pelien sisäisiä asetuksia.
2-osaa odotellessa ;)

kaarlo13/3

Hyvä artikkeli! Kiitos!

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT