Uusi artikkeli: Anti-aliasointi: Osa I

Kirjoittaja Panu Roivas, | Kommentteja (3)

Uusi artikkeli: Anti-aliasointi: Osa I
PC-pelaajilla on paljon mahdollisuuksia säätää pelien grafiikka-asetuksia, ja yksi useimmista peleistä löytyvä asetus on nimeltään anti-aliasointi. Tämänkertaisessa artikkelissa perehdymme anti-aliasoinnin käsitteeseen ja taustoihin sekä Nvidian ja AMD:n anti-aliasointitoteutuksiin.

Anti-aliasointi on yksi yleisimmistä tavoista parantaa PC-pelien kuvanlaatua, mutta samalla se on käsitteenä monimutkainen ja se voidaan toteuttaa monilla eri tavoilla. Nvidia ja AMD ovat luoneet aliasointiongelman ratkaisuiksi lukuisia eri tekniikoita, jotka tulemme käymään läpi tässä artikkelissa. Lähdemme perusteista, joten jokaisen PC-pelaajan pitäisi pysyä kärryillä. Tulemme myös jatkamaan artikkelia toisella osalla lähitulevaisuudessa, keskittyen suorituskykylukemiin.

Anti-aliasointianalyysi, Osa I: Asetuksia ja yllätyksiä

3 kommenttia

Thor1993
Olipahan taas luettavaa :P
Uutta sitä vaan taas näin illan mittaa tuli opittua, kun olen aina kuvitellu, että noi ajurien säädöt olis jotenkin määräävässä asemassa, mutta eipä olekkaa.
Ja toi eri tekniikoitten määräkin vähän yllätti, kun ei erityisemmin aikasemmin oo asiaan tullu perehdyttyy.

Waiting for the 2nd part.
Muff77
No oli kyllä luettavaa :) Opin paljon lisää tietokoneiden maailmasta. Ajuri-asetukset ovat näköjään aika perseestä, joten jatkossakin käytän pelien sisäisiä asetuksia.
2-osaa odotellessa ;)



Kone: ASUS GTX 570 Dc2 | P67 Extreme4 | i5-2500K | Thermalright Silver Arrow | G.Skill 2x4GB Ripjaws-X 1333MHz | Seasonic X-660 | Spinpoint 1TB | LG GH22NS50 | Fractal R3 | X-Silent 140 | Gentle 1150 | Kingston HyperX 120GB 3K SSD
Oheislaitteet: Steelseries Xai | Steelseries 6GV2 | BenQ G2420HDBL | Razer Goliathus | Steelseries Siberia V2

kaarlo1
Hyvä artikkeli! Kiitos!

Kommentoi uutista