Uusi artikkeli: World of Warcraft Cataclysm - Tom's Hardwaren opas suorituskykyyn
Huomenna 7.12 julkaistaan monien innokkaasti odottama World of Warcraft: Cataclysm. Pelin uusimmassa osassa palataan taas Eastern Kingdomiin ja tavataan monia vanhoja rakkaita vihollisia. Vanhaan tarinaan palaaminen onkin ainut, mikä lisäosassa on vanhaa.
Blizzardin kehittäjät ovat jatkaneet työskentelyä 3D-moottorin parissa ja jo viimeisimmän 4.0.1-päivityksen myötä käyttöön tulivat muun muassa aiempaa sulavampi laavan ja veden renderöinti, auringonsäde-efektit sekä koekäytössä oleva DirectX 11 -tuki, jolla testien mukaan on todellinen vaikutus suorituskykyyn.
Vaikka World of Warcraft ei perusasetuksilla ajettuna ole kaikkein raskaimmasta päästä pelejä, kaikkien namikoiden kääntäminen kaakkoon saa silti keskivertoa nopeammankin pelikoneen kyykkäämään. Tässä laajassa artikkelissa käydään läpi grafiikan asetusten yksityiskohdat ja niiden merkitys pelikokemuksen ja suorituskyvyn kannalta.
Suorituskykymittaukset on ajettu yhteensä 24 eri näytönohjaimella AMD:lta ja Nvidialta ja mukana on läjä prosessoreita AMD:lta ja Inteliltä, joilla testataan kellotaajuuden, ytimien määrän ja välimuistin määrän merkitys Cataclysmin tapauksessa.
World of Warcraft: Cataclysm - Tom's Hardwaren opas suorituskykyyn
3 KOMMENTTIA
Michelola1/3
2007 oli kyllä jo TBC
Jotenkin muutenkin tuntuu vähän irralliselta ja turhalta noi sun mielipiteet itse pelistä tossa alussa, ei oikeen sovi tom's hardwaren artikkeliin imo
squi2/3
Täytyy aluksi huomauttaa, että kunnia testin varsinaisesta sisällöstä kuuluu Tom's Hardwaren pitkäaikaiselle kirjoittajalle Chris Angelinille, joka mitä ilmeisimmin on suuri WoW-fani :) Allekirjoittanut on vain suomentanut tekstin.
Siihen liittyen hyvä huomio tuo vuosiluku. Ajatusvirhe käänettäessä. Korjasin oikeaan muotoonsa.
deadflame3/3
Ihan hyvä artikkeli oli. Tänään pitäisi päättää käynkö sen cataclysm ostamassa.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT