World of Warcraft: Cataclysm - Tom’s Hardwaren opas suorituskykyyn

Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia

Ympäristö: näköetäisyys


Kaukaisuudessa olevien kohteiden näkymistä säätävälle View Distance –asetukselle on viisi eri asetusta. Valikon ohjeen mukaan ”View Distance –vaikuttaa siihen, kuinka pitkälle pystyt näkemään. Suuremmat etäisyydet vaativat enemmän muistia ja nopeamman prosessorin”.

On mielenkiintoista, että Blizzard kertoo valikossa lisääntyneestä muistin ja prosessoritehon tarpeesta näköetäisyyttä kasvatettaessa. Innokkaina PC-pelaajina haluamme tietysti kääntää kaikki asetukset täysille. Tämä näkyy myös suoritetuissa testeissä, mutta kannattaa huomioida, että CPU:lle tuleva raskas kuormitus saattaa johtua tämän asetuksen olemisesta Ultra-tasolla.



Tämä selvästi ei ole se taso, millä kenenkään pitäisi pelata Cataclysmia. Jos View Distance –asetus on pakko säätää Low-asentoon, on aika päivittää laitteistoa.



Aiemmin näkymättömät ympäristön yksityiskohdat alkavat ilmestyä kuvaan. Tämä on jo paljon parempi, mutta ideaalitilanteessa pidempi etäisyys on parempi.



Puut, vesiputoukset ja kalliot alkavat tulla näkyviin.



Sumu hälvenee vielä lisää, kun View Distance nostetaan High-tasolle.



Tämä on korkein mahdollinen asetus. Taustan vuoria ei voi vieläkään nähdä kokonaan, mutta puita on huomattavasti aiempaa enemmän. Suosittelemme tämän asetuksen käyttämistä, jos se vain on mahdollista.

Kommentoi artikkelia