PCI Express- ja SLI-skaalaus: montako kaistaa on tarpeeksi?

Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia

SLI-skaalaus: S.T.A.L.K.E.R.: Call Of Pripyat


Ne jotka ovat lukeneet artikkelin tähän asti, ovat luultavasti huomanneet kuvion joka nousee esiin lähes kaikissa tuloksissa. GeForce GTX 480:n testaaminen SLI:ssä keskitason resoluutiolla ei ole tuottanut järkeviä tuloksia, koska 4 GHz:n kellotettu Core i7-920 prosessori ei ole pysynyt mukana korttien menossa alle 2560x1600 tarkkuudella. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat osoittautuu poikkeukseksi säännöstä, sillä tässä tapauksessa edes kortit eivät pysy pelin mukana niillä resoluutioilla.





Suorituskyky nousee joka tapauksessa 75% 1680x1050 tasolla aina 94% 2560x1600 resoluutiolla. Peli ei silti ole täysin pelikelpoinen raskaimmilla testatuilla asetuksilla (taulukosta ei käy ilmi ajoittainen 16 FPS ruudunpäivitysnopeus), eli suuri osa pelaajista joutuu uhraamaan joko resoluution, yksityiskohtia tai anti-aliasoinnin pelikelpoisen nopeuden saavuttamiseksi.

Kommentoi artikkelia