Nvidia GeForce GTX 465 1 GB arvostelu: Zotac laittoi Fermin dieetille

Artikkelin kirjoittaja: Teemu Laitila | 0 kommenttia

Testikokoonpano ja testit



Otimme vertailuun mukaan kaikki hintaluokan kannalta relevantit kortit: GeForce GTX 550 Ti, Radeon HD 5770 ja GeForce GTX 460 768 MB. Mukaan otettiin myös GeForce GTS 450, jotta nähdään kuinka suuri vaikutus uudesta mallista löytyvällä leveämmällä muistiväylällä on suorituskykyyn.

On huomioitava, että Nvidia ei tarjonnut meille referenssimallia testausta varten, joten referenssimallia on simuloitu laskemalla kellotaajuuksia tehdaskellotetusta kortista.

Testikokoonpano
Prosessori
Intel Core i5-2500K (Sandy Bridge)
Ylikellotettu 4,0 GHz:n, 6 MB L3-välimuisti, virransäästöominaisuudet käytössä, Turbo Boost ei käytössä
Emolevy
ASUS P8P67 Pro, Intel P67 -piirisarja
Muisti
OCZ PC3-16000, 2 x 2 GB, 1338 MT/s, CL 9-9-9-20-1T
Kiintolevy
Western Digital Caviar Black 750 GB, 7200 RPM, 32 MB välimuisti, SATA 3Gb/s
Näytönohjain Nvidia GeForce GTS 450 1 GB

MSI N550GTX-Ti Cyclone II

Zotac GeForce GTX 550 Ti AMP! Edition

Nvidia GeForce GTX 460 768 MB

AMD Radeon HD 5770 1 GB
Virtalähde
ePOWER EP-1200E10-T2 1200W, ATX12V, EPS12V
Prosessorin jäähdytin
Cooler Master Hyper TX 2
Käyttöjärjestelmä ja ajurit
Käyttöjärjestelmä
Microsoft Windows 7 Ultimate x64
DirectX
DirectX 11
Näytönohjaimen ajurit
GeForce GTX 550 Ti: 267.59
GeForce GTS 450 ja GeForce GTX 460: 266.58 WHQL

AMD Catalyst 11.2 WHQL


Pelit
Crysis 2
Multi-player Demo, Gamer Quality setting, No AA, 160 second gameplay, FRAPS
Just Cause 2
Medium Quality Settings, Textures High, all options enabled except vsync, No AA / 16xAF, Bokeh filter and GPU water disabled (for Nvidia cards), Concrete Jungle Benchmark
Bulletstorm
Highest Settings, No AA, 60 second sequence, FRAPS
F1 2010
Ultra High Settings, No AA, Steam version, in-game benchmark, DX11 Rendering
Aliens Vs. Predator Benchmark
Texture and Shadow quality set to medium, 8x AF, SSAO off, Dx11 tessellation off, Dx11 advanced shadows off, 0x AA
Metro 2033
DiectX 11, Medium Detail, 4x AF, tessellation enabled, advanced PhysX disabled.
Lost Planet 2
Medium settings, motion blur enabled, built-in benchmark test A
H.A.W.X. 2
Highest settings, DirectX 11 tessellation enabled, built-in benchmark
3DMark Vantage
Performance Preset, 1680x1050
Unigine Heaven
Highest settings, no AA, 16x AF, 1680x1050

Kommentoi artikkelia